söndag 26 januari 2014

EN HEL DEL INREDNING OCH SÅNT







Svensk design kan vi vara stolta över, med råge dessutom, titta bara på Bruno Mathsson och den helt fenomenala fåtöljen Karin (som bara är en av flera klassiker som han har gjort). Karin är definitivt en av alla mina favoriter som jag bara måste få äga en dag, gärna två dessutom med riktigt genuin patina. Jag vet om att de har gått att fynda för bara något år sedan men nu är det hopplöst om man inte har lite tur, 1900-talet är verkligen på frammarsch med bestämda steg. 

Det är så himla kul att faktiskt förstå sig på det där med allt från form och design till inredning, för just nu har jag äntligen satt igång med både en kurs inom svensk formgivningshistoria och att utbilda mig till inredare och home staging-konsult. Jag har inte vågat hoppats på att det skulle vara så bra dessutom, så just nu finns det inget annat on my mind. Med andra ord har den här bloggen fått sig ett litet lyft och mer kommer!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar