fredag 29 augusti 2014

PERFEKT OPERFEKT KONTOR










Trots att jag bor, tillsammans med min sambo, på 64 kvm kan jag aldrig få tillräckligt med plats. Mitt så kallade kontor eller rättare sagt min kreativa plats sker i köket medan min sambo sitter vid skrivbordet i ett hörn i sovrummet. Vi utnyttjar verkligen varje vrå i vårt hem till förvaring som aldrig räcker till. Jag vet att jag inte ska klaga på 64 kvm, egentligen inte en enda gång, MEN när man är en kreativ person som ständigt måste pyssla med något fungerar inte ett normalstort skrivbord. Jag behöver minst ett köksbord med plats för sex stolar för att kunna breda ut mig (ja ni som varit här vet att vi inte äter vid "köksbordet"). Nu kanske jag låter som en dryg person men faktum är att det inte går att gjuta betong på skrivbordet. Jag vill ha ett sånt där perfekt operfekt kontor, eller ska jag säga ateljé kanske (?!) , där jag kan tappa färg på golvet, spraya med sprayfärger, gjuta med betong och hamra mitt i natten precis helt ostört. En dag måste ju den dagen komma när jag flyttar in i mitt drömhus där jag kan göra allt jag vill göra och ha min (inte alls) lilla ateljé. Tänk vilken lyx! Tills dess får jag njuta av andras tjusiga kontor, som hos Jenna Lyons ovan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar