onsdag 19 mars 2014

STILLEBEN

















Jag har nog fortfarande inte fattat att det är mars och snart april, att det är ljust ute kl 18 och att fiskmåsarna är igång igen- det känns lika overkligt varje gång, som att man glömmer bort att ljus och värme finns. Detta innebär också att man får ett helt annat ljus i sitt hem och helt plötsligt inser jag att mina fönster ser sjukt skitiga ut och borde putsas samt att fönsterkarmarna aldrig varit så tråkiga som de är nu. I helgen var jag dessutom hos en av mina bästisar och hon har det så fint i alla sina fönster - jag dör lite på mitt pynt och mina växter här hemma nu. Jag vill göra fina stilleben! Men då krävs det också fint pynt och det har jag inte, i alla fall inte Svenskt Tenn-fina saker, men jag har i alla fall en kul ny växt från Air so pure (vilket känns...fräscht).  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar