torsdag 29 maj 2014

URBAN LIVING









Jag håller just nu på med att rita planritningar och göra ett moodboard. När jag sitter och letar inspiration, i tidningar och på nätet, kan jag ju inte låta bli att spara bilder till mig själv. För hur jag än gör så har jag mitt framtida hus i huvudet hela tiden och det måste bli perfekt. Det kommer inte gå att ångra sig på sitt hus efter sju månader utan det måste vara perfekt, därför har jag konstant små tankar om hur jag skulle kunna göra. Hur som helst så fastnade jag i ett reportage, i Plaza Interiör från 2013, om Anna Norén och Tong Ostanonts hus på Österlen. Huset är kanske något kallt och avskalat men så underbart, tänk att få bo mitt i naturen. Det jag blev mest förälskad i var de stora fönsterna och de öppna ytorna, men allra mest gillar jag korridoren - jag bara måste ha en sådan korridor!
Den har ett helt fantastiskt ljusinsläpp (precis som resten av hemmet) och jag tror inte det är många som har en ljus korridor/hall hemma. 

Japp så är det, men nu måste jag återgå till mina planritningar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar