måndag 8 september 2014

BIRGER 1962











Jag fick syn på Malene Birgers nya satsning 'Birger1962' som jag måste säga är helt fenomenalt. Även om den svartvita skalan i kombination med jordnära toner inte är något nytt så lyckas Birger gör något helt unikt av det. Det jag gillar extra mycket är hur hon blandar upp de enkla elementen med lyxiga inslag som färgat marmor, kristallaskar, olika metaller och dyrbara textilier. Det blir en blandning mellan öst möter väst, 2010-talet möter 1970-talet, ja det blir verkligen en salig blandning som jag älskar, för mig är den eklektiska stilen efterfrågad! Jag hoppas verkligen att fler inredningsföretag hakar på denna "trend" som man i USA är så himla duktig på, jag vill ha ett större utbud där inte den enkla skandinaviska stilen är överrepresenterad, mer stilblandning åt folket!
Dock kostar det en slant om man vill investera i en möbel från Birger1962, min favoritmöbel - venice coffee table i marmor får man ge 1600 EUR, lite saftigt kan jag tycka men det kanske det kan vara värt om man inte har en begränsad budget. Även om jag inte ens har råd med ett ljus från Birger1962 (för 100 EUR) så är jag så himla glad att vi får smaka på lite lyx. Dessutom tycker jag det är ett förbaskat kul koncept, förutom den eklektiska stilblandningen är det kul att se att Birger själv kommer handplocka en del av möblerna samt att hon även tar in konsten som en allt mer viktig del i hemmet. Tack Malene!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar