söndag 1 december 2013

TIME FOR SOME MILO BAUGHMAN



Allt från 1stdibs



Efter ett besök hos Style by Kling föll jag pladask för ett par fåtöljer hon hade på sin wish list, väl vidare via länken blev jag kär. Tavlan/fotot av Ellen von Unwerth hade varit perfekt ovanför soffan här hemma men fåtöljerna och puffen/pallen/bänken hade jag antagligen fått skruva fast i taket om de skulle få plats här (gärna för min del). 

Möblerna andas verkligen amerikansk design och är gjorda av Milo Baughman, jag har verkligen fallit mer och mer för den amerikanska möbeldesignen vilken, enligt mig, skiljer sig ganska radikalt från den enkla, avskalade och naturnära skandinaviska stilen. Jag önskar verkligen att de svenska möbelvaruhusen hade blandat upp med lite mer influenser från The US to the A, det är dags att bryta den enkla och vita trenden tycker jag...men det kanske kommer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar